Uitstapjes in Singapore en de trip naar Australie! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeroen en Maud - WaarBenJij.nu Uitstapjes in Singapore en de trip naar Australie! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeroen en Maud - WaarBenJij.nu

Uitstapjes in Singapore en de trip naar Australie!

Door: Jeroen en Maud

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Maud

08 November 2008 | Singapore, Singapore

Hallo Allemaal,

Hier weer een update van onze avonturen hier in Singapore.

Ondertussen zijn we weer flink onderweg geweest en hebben we heel wat mee gemaakt. We zullen beginnen bij het weekend na Melaka. Op zaterdag hebben we samen met Ilona de boot gepakt bij Changi Village richting Pulau Ubin. Dit is een eiland voor de kust van Singapore en maakt dan ook deel uit van Singapore. Hier hebben we heerlijk de hele dag in de natuur gefietst. Wij op een mooie roze tandem en Ilona op een veel betere mountainbike. Het eiland is echt nog ongerepte natuur en men woont er nog ontzettend primitief, niets te vergelijken met het Singapore dat wij kennen. Al met al was het een zeer geslaagde dag.

Het weekend daarna was het tijd voor de UTC Cup. Voor de mensen die niet weten wat UTC is; het bedrijf waar ik stage loop is onderdeel van UTC waar nog heel veel andere bedrijven onder vallen. Dus deze UTC Cup hield in een voetbal toernooi tussen alle entiteiten van UTC. Maud was de Team Official dus moesten natuurlijk even ons gezicht laten zien. Het team van het bedrijf bestond uit 8 monteurs die in het dagelijks leven bezig zijn met het onderhouden etc. van airco’s. Helaas waren het niet echt voetbal talenten want het team lag er na de eerste ronde al uit. Maar al met al hebben ze erg hun best gedaan en hebben we een leuke ochtend gehad. Het toernooi werd gehouden aan de East Coast, aangezien we hier eigenlijk nooit komen hebben we er gelijk gebruik van gemaakt en lekker wat aan het strand gedronken onder een palmboom. ’s Avonds was het tijd om ons onder te dompelen in de Moslim cultuur. Rahman en zijn vrouw hadden ons namelijk uitgenodigd voor hun Hari Raya viering. Hari Raya is het Suikerfeest alleen duurt dat hier in Azië een maand, en in die maand geeft iedereen van de familie dus een keer zo’n feest. Het feest gaat eigenlijk alleen maar om eten. Shree een collegaatje van Maud was ook uitgenodigd, dus zijn we gezellig met zijn drieën richting Rahman gegaan. Het eten was heerlijk en met alle collega’s was het een erg gezellige avond.

Zondag was het tijd voor een meiden avond. Maud en Ilona zijn gezellig naar de bios geweest, naar de film Mama Mia. En daarna natuurlijk nog even wat winkels ingedoken om geld uit te geven. Was een geslaagde avond:)

Het weekend daarop hadden we een lang weekend aangezien het maandag Deepavali was. Dit is een Indisch festival van het licht. In het weekend hebben we een bezoek gebracht aan het Nationale Museum. Was erg leerzaam en leuk om te doen, in het museum krijg je namelijk een audio gids mee die je begeleidt in het museum. Het museum neemt je mee door heel de geschiedenis van Singapore. Zo krijg je alles te zien van de eerste ontdekking, de Engelse, de Japanners, de Maleisen en als laatste de onafhankelijkheid en de opbouw tot de stad die het nu is.

’s Avonds was er op de Universiteit een International Food Exchange evenement, dit hield in dat iedereen die mee deed een typisch gerecht uit zijn/haar land/streek moest meenemen zodat de rest daarmee kon kennis maken. Wij hadden natuurlijk kruidnootjes en gevulde speculaas meegenomen. Verder waren er nog studenten uit Korea, Japan, Litouwen, Duitsland, Hongkong en natuurlijk uit Singapore zelf. Er stonden heel was verschillende gerechten op tafel en de meeste waren erg lekker. Ook nog wat leuke spelletjes gespeeld, zoals het doorgeven van een Nederlandse zin. Ilona stond aan het begin van de rij en gaf de zin door, natuurlijk was er aan het eind van de rij niets meer van over en kon Maud er niet uit opmaken wat het was. Maar gelukkig hadden wij het zelfde met de Chinese zin:). Ook kregen we een quiz over het Singlish, iets waar we ook niet erg goed in waren. Maar al met al hebben we veel lol gehad. Na dit evenement zijn we met Ilona nog gaan bowlen en daarna nog wat bij ons thuis gedronken.

Verder zijn we het weekend nog wezen shoppen in China Town en Vivocity en we hebben een bezoek gebracht aan het Fort Cannington Park. Dit is een groot park midden in de drukke stad. Dit park lag vroeger aan de kust en op de heuvel werden vlaggen gehesen, aan deze vlaggen kon men dan op de zee zien welke kruiden er werden verkocht op het vaste land. Ook hebben we nog een bezoek gebracht aan Wild Wild Wet, dit is een waterpark met allemaal glijbanen, zwembaden en natuurlijk een relax rivier.

De avond voor ons grote avontuur zijn Maud en Ilona nog naar een concert geweest van Kanye West. Niet 100% Maud haar muziekstijl maar al met al toch gedanst en een leuke avond gehad.
Afgelopen week was het dan eindelijk zover, PERTH:). Op donderdagmiddag mochten we eindelijk in het vliegtuig stappen om na 4,5 uur vliegen Babet weer te zien. Helaas kwamen we ’s avonds redelijk laat aan dus zijn even langs het huis van een vriendin van Babet gereden en daarna snel door naar haar mooie optrekje. Ze heeft echt een ontzettend leuk en groot huis met een mooi uitzicht op de Skyline van Perth. Op vrijdag zijn we al vroeg op de fiets gesprongen om de stad te verkennen. We zijn langs de Swan River (de rivier van Perth waar Babet vlakbij woont) gefietst naar een klein winkel straatje waar we in The Secret Garden een echt Australisch ontbijt hebben genuttigd. Daarna zijn we verder doorgefietst naar de stad. Hier hebben we heerlijk rondgelopen en van alles en nog wat bekeken. Daarna zijn we naar het King’s Park gefietst, na heel wat trappen lopen werden we beloond met een prachtig uitzicht over Perth. ’s Avonds was er een BBQ ter gelegenheid van Babet haar verjaardag, waar we haar vrienden en een collega (echte Australische meid hahah;)) hebben ontmoet. Na het eten zijn we nog uitgeweest in Geisha, een kleine maar leuke club. Jeroen kwam er bijna niet binnen omdat de bewaker maar niet kon geloven dat hij toch echt degene was die ook in zijn paspoort stond. Maar gelukkig mocht hij toch mee en hebben we lekker een avond gedanst. Zaterdag zijn we eerst even gaan kijken bij de Redbull Air Race, daarna hebben we de bus gepakt naar Fremantle. Dit is een leuk dorpje aan de kust. Eerst heerlijk gegeten in een restaurantje om vervolgens rond te wandelen over marktjes en het strand. ’s Avonds was er weer een BBQ met redelijk wat Nederlanders en wat collega’s van Alwin (Babet haar huisgenoot en een vriend uit Nederland). Zondag mocht Babet de auto van Alwin lenen en zijn we naar Yanchep National Park gereden. Met een uurtje rijden ben je Perth uit en rij je in uitgestrekte natuur waar je bijna niemand tegen komt. Het National Park was erg leuk en hebben we voor het eerst kangoeroes in het wild gezien:). Na een mooie wandeling hebben we nog een Aboriginal Experience gedaan. Een echte Aboriginal leidde ons rond door een tuin en legde uit waar de planten die er stonden voor gebruikt werden, daarna heeft hij ons kennis laten maken met alle wapens en werktuigen die gebruikt worden. Was een erg leuke en leerzame ervaring. Na het National Park zijn we doorgereden naar Two Rocks waar we heerlijk over het strand hebben gewandeld. Daarna zijn we door gereden naar een ander plaatsje aan de kust om hier wat te eten, maar helaas alles was dicht. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in een Road House bij GinGin. Dit is een heel klein dorpje dat verder van de kust ligt. Maandag hebben we een echte roadtrip gemaakt. We zijn naar de Pinnacle Desert gereden, dit is een uitgestrekte zand vlakte met allemaal uitstekende stenen. Erg indrukwekend om te zien en door heen te lopen. Daarna zijn we doorgereden naar een dorpje aan het strand. Na een korte strandwandeling hebben we heerlijk gegeten in het plaatselijke restaurantje. Dinsdag was helaas al weer onze laatste dag, ’s ochtends zijn we eerst nog even naar de stad geweest om wat ‘echte’ Aboriginal art te kopen. Daarna zijn we naar een wild life park gegaan. Hier mochten we kangoeroes en koala’s aaien en knuffelen, wat natuurlijk een geweldige ervaring was. Helaas was het ’s avonds voor ons weer tijd om afscheid te nemen van Babet, Gerson en Australië. We hebben het erg naar ons zin gehad en kijken alweer uit naar de volgende keer dat we voet zetten op Australische bodem.

Verder gaat op school en werk alles goed. Jeroen is hard aan het leren want hij heeft de komende 3 weken zijn tentamens, en dan is het voor hem alweer klaar. Op Maud haar werk gaat ook alles goed. Met wat nieuwe collega’s begint het nu echt heel gezellig te worden. De data verzameling is ook bijna afgerond. Ondertussen heeft Maud ook nog 3 dagen op een andere vestiging van het bedrijf mogen werken, om ook te ervaren hoe het is om daar te werken. Verder is het nu aftellen, nog 6 weken en dan stappen we al in het vliegtuig naar Thailand.

Tot onze volgende update!

Groetjes Jeroen en Maud

Voor foto’s zie: http://picasaweb.google.com/jeroenvhouten

• 08 November 2008 - 08:03

Michelle En Arnaud:

Hoi Maud en Jeroen,

Het was wel weer leuk om te lezen allemaal. Jullie beleven echt een hoop en hebben het erg naar jullie zin!

Blijf genieten en we kijken graag uit naar jullie volgende reisverslag!

Arnaud en Michelle

• 08 November 2008 - 12:31

Flora:

Hoi Jeroen en Maud,

Ik heb genoten van de verhalen, jullie vermaken je daar wel en doen zoveel nieuwe indrukken op.

Leuk hoor!!!!!!

Geniet ervan en nog een fijne tijd.

Groetjes,
    Flora

• 08 November 2008 - 13:49

Yolanda:

Klinkt allemaal weer geweldig, ik wil ook koala's knuffelen!! LOL!
    Het gaat inderdaad snel jongens, nog even en we zien jullie weer. Geniet er lekker van!!

liefs, Yolanda

• 08 November 2008 - 15:07

Gert-Jan:

Hallo!

Ik heb uiteraard jullie verhaal gelezen, maar de foto's zijn zo mogelijk nog gaver! Die Pinacle Desert, woow! En die koalabeer is natuurlijk erg schattig.

Groet,

Gert-Jan

• 08 November 2008 - 17:19

John Patrick:

hey klein nichtje van me is weer leuk om jullie te zien op het nederlandse internet. nog veel plezier en tot de volgende keer met een franse groet je nederlandse neef.

• 09 November 2008 - 10:47

Marjan:

Hey Maud en Jeroen!

Wat een ontzettend leuke dingen maken jullie daar allemaal mee!
    Geniet nog lekker van dit mooie avontuur.

Liefs Marjan

• 11 November 2008 - 13:36

Laura:

Eeey!

Wat een belevenissen allemaal. Leuk en fijn dat het verder op school en het werk ook allemaal goed gaat. Top! Volhouden zo!

Tot de volgende update.

Liefs Laura

• 12 November 2008 - 18:58

Dewy:

Hey Maud en Jeroen!

Palmbomen,feestjes,uitstapjes,Australie,....wat een mooi leventje is dat zeg!!:-) Nog heel veel plezier, maar zo te zien en te lezen gaat dat zeker wel lukken.

Groetjes Dewy

• 16 November 2008 - 14:46

Jacqueline:

Hoi Maud en Jeroen,
    Jellie schrijven onderaan dat je gaat aftellen maar willen jullie dat eigenlijk wel. Volgens mij zouden jullie daar nog wel een paar maanden kunnen blijven. Er is volgens mij nog genoeg te ontdekken en te doen. Jullie vervelen je in ieder geval niet. Volgens mij is deze reis één groot feest. Ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben de laatste weken. Groetjes Jacqueline

• 22 November 2008 - 16:49

Gea!:

Hoi maud zo te zien heb je het erg naar je zin daar! Wist eerst niet goed hoe je site werkte. Heb hem eerst op msn toegevoegd:P toen als mailadres gebruikt! MAAR .... ik ben er achter het is je website haahahahah......

Gelukkig dat alles goed met jullie is...

Groetjes Gea ben en chantal!

• 25 November 2008 - 21:49

Hugo:

Hey Maud en Jeroen!!

Leuk om jullie verhalen te lezen! Gelukkig genieten jullie ook lekker van alle andere mooie dingen die er te zien en te doen zijn! Succes met de laatste stukjes en veel plezier bij het reizen straks :)

x Hugo