Onze vrije dagen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeroen en Maud - WaarBenJij.nu Onze vrije dagen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeroen en Maud - WaarBenJij.nu

Onze vrije dagen

Door: Jeroen en Maud

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Maud

30 Juli 2008 | Singapore, Singapore

Hallo Allemaal,
Ten eerste heel erg bedankt voor alle leuke reacties. Helaas blijft ons huisje zo steriel wit, omdat we er zelf niets aan mogen doen. Gelukkig is onze kamer wel opgeknapt met al onze eigen spulletjes erin.

In de afgelopen dagen hebben we wat meer gezien van Singapore en genoten van het leven hier. Nadat we hier onze intrek hadden genomen zijn we lekker gaan shoppen bij de Ikea. Dat voelde echt weer een beetje als thuis, ze verkopen er precies hetzelfde en ziet er ook gewoon hetzelfde uit. Natuurlijk hebben we ook nog een bezoek gebracht aan het grootste shopping centrum van Singapore, namelijk Vivocity. Dit gebouw heeft 4 etages helemaal vol met allemaal winkeltjes, zoals esprit, zara etc. Verder hebben we nog een bezoek gebracht aan het zwembad bij ons in de buurt, ja we moeten natuurlijk wel een kleurtje krijgen tijdens ons verblijf hier. Verder hebben we vooral de omgeving van onze kamer bezocht. We wonen namelijk aan de Chinese en Japanese gardens. Dit is een heel mooi groot park waar je heerlijk kan wandelen en tot rust kan komen. Ook is er een schildpadden 'museum', hier zijn tientallen beeldjes knuffels etc van schildpadden maar natuurlijk kunnen de echte levende ook niet ontbreken. De meest bizarre soorten vind je hier, krokodillen schildpadden, albino's, met een varkensneus en erg nieuwsgierige.

Vorige week is Ilona (vriendin van de universiteit) hier aangekomen. Dus zijn we gezellig met zijn drieën de stad in geweest. Hier hebben we een bezoek gebracht aan, raffles hotel, suntec city, boot quay, clarke quay en orchard road. Was een erg leuke dag waarin we ontzettend veel hebben gezien. Natuurlijk zijn we ook nog even met zijn drieën het zwembad onveilig gaan maken.

Dan zijn er nog onze huisgenoten. Momenteel is iedereen aangekomen. We zijn een erg divers huis geworden. We hebben namelijk een Mexicaan, Manuel; een Iranees, Arash en een Chinees genaamd Sidney. Natuurlijk moet je elkaar leren kennen, dus zijn we met Manuel een keer uit eten geweest. En afgelopen zondag zijn we met Manuel, Arash en Kaisa naar Sentosa Island geweest. (Kaisa is een Fins meisje dat hier ook in het complex woont). Sentosa is ontzettend mooi. Mooie witte stranden en blauwe zee, waar helaas wel veel schepen in varen. Verder zijn er heel wat attracties zoals, underwaterworld, dolphin lagoon etc. Wij hebben een wandeling gemaakt langs het strand en natuurlijk ook even de bekende Merlion bekeken. Al met al een prima plek om nog eens naar toe te gaan.

Dan is iedereen vast nog erg benieuwd wat hier te eten is. 's Morgens en 's middags eten we gewoon brood. Gelukkig hebben ze dat hier gewoon, zowel wit als bruin:). 's Avonds eten we voornamelijk rijst en noodles met wat vlees en een soepje erbij. Tot nu toe bevalt het ons erg goed en verlangen we nog niet naar aardappels en groente.

Tot het volgende verhaal!

Groetjes
Jeroen en Maud

Foto's kunnen jullie zien op:

• 30 Juli 2008 - 06:09

Yolanda:

Fijn dat het allemaal zo goed bevalt! Ik houd jullie in de gaten hoor, haha!

Jammer dat alles zo steriel wit moet blijven, misschien moet ik nog wat stickers opsturen :P :)

liefs, Yolanda

• 30 Juli 2008 - 06:15

Michelle:

Hoi hoi,

Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben!

Geniet er nog maar lekker van?

Groetjes

• 30 Juli 2008 - 08:49

Laura:

Hey Maud en Jeroen,

Het klinkt en ziet er allemaal erg mooi uit. Leuk dat jullie zo aan het verkennen en genieten zijn!

Tot snel.
    Liefs Laura

• 30 Juli 2008 - 08:51

Hoi liefies,

Wat ziet het er allemaal goed uit!!Mooi huis, mooie omgeving, lekker weer!Echt super. We hopen dat jullie het nog veeeelll leuker/beter krijgen dan dat het nu al is, dan kan het niet meer stuk!! We wensen jullie heel veel plezier en wachten met spanning op jullie volgende verhalen.

Veel liefs, Inge en Edwin

p.s. Wij gaan de belgische ardennen onveilig maken dus als jullie terugkomen, maak je borst maar nat we klimmen jullie aan alle kanten voorbij ;) hihi!!
    X

• 30 Juli 2008 - 10:00

Bas:

Hoi Jeroen en Maud,

Wederom erg leuk om zo de verhalen te lezen en de foto's er bij te zien. blijf ze gewoon volgen hoor :) groetjes,

Bas

• 30 Juli 2008 - 10:02

Viyethma:

Hey guys, het klinkt echt super gezelllig en leuk wat jullie allemaal doen!! ben erg benieuwd naar de foto's. Jullie hebben al erg veel sightseeing gedaan en ben vooral benieuwd naar japanese gardens (die vind ik altijd mooi), probeer een foto ervan op te zetten, en van de rest ook natuurlijk.

Groetjes!

• 31 Juli 2008 - 16:46

Kathrin:

Hi there, sounds like you had a good start and enjoying yourself! Dont forget the cheesy prata place, cant be that far from where you live - just stop on the way home on a night out! any taxidriver will know the place :) Enjoy!
    Groetjes, Kathrin

• 01 Augustus 2008 - 12:08

Dalicia:

Heeey maud!
    Leuk om te horen dat het goed met je gaat.
    En is wel wennen hé in het begin, maarja alles went wel :D
    12augustus ga ik lekker naar spanje, ben er echt aan toe. Ik moet deze week de non-food doen omdat desiree vakantie heeft, nou ik werd woensdag helemaal leip van de non-food wat iritand is dat zeg!
    maarja straks moet ik ook werken.
    Ik mis je wel hoor!:(
    Maarja Nog veel plezier daar en voorzictig hé meid!
    Veeel liefs
    Dalicia

• 04 Augustus 2008 - 15:32

Hoi Maud en Jeroen,

Wij hebben skype geinstalleerd dus mocht het eens zover komen...!!!

xx van ons

• 05 Augustus 2008 - 13:22

Ineke:

Maud we willen jou alvast een fijne verjaardag wensen,bijzonder om dat daar te vieren.Jeroen ook van harte gefeliciteerd met Maud.

Succes en groetjes

Jos en Ineke

• 05 Augustus 2008 - 18:50

Inge En Edwin:

Lang zullen jullie leven, lang zullen jullie leven, lang zullen jullie leven in de gloria......!!!!!!!!!!

Lieve Maud en Jeroen, gefeliciteerd met jullie verjaardagen!!!!!Maak er een leuke dag van!!we nemen hier een drankje op jullie ;)

Liefs Inge en Edwin

• 05 Augustus 2008 - 18:56

Jacqueline:

Hallo Jeroen en Maud
    Hartelijk gefeliciteerd met jullie verjaardag en nog vele goede jaren gewenst. Hoe gaat het daar. Hebben jullie het naar je zin en is alles naar verwachting. Wanneer gaan jullie beginnen met werk en studie? Maud ook nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vader. Veel liefs en kusjes
    Jacqueline

• 05 Augustus 2008 - 19:14

Jacqueline:

Ik ben toch zo'n ezel op gebied van computers. Heb nu pas ens goed op jullie site gekeken en ook alle foto's eens gezien. Jullie hebben een mooi appartement gevodnen volgens mij. Inderdaad een beetje wit maar ik denk dat jullie daar wel verandering in brengen ook al mag je niet zo heel veel. Nou kinderen veel pleszier en tot kijk
    jacqueline

• 06 Augustus 2008 - 05:25

Laura:

Lieve Maud en Jeroen,

Van harte gefeliciteerd met jullie beider verjaardagen! Weer een buitenlandse dit jaar! Een heel fijne dag vandaag!

Liefs en een knuffel Laura

• 06 Augustus 2008 - 07:22

De Hulspasjes:

Hallo lieve schatten,

Lang zal ze leven
    In de Gloria, in de gloriaaaa
    Hieperdepiep Hoeraaaaaaa...

Ff kort felicitatienummer, Van harte gefeliciteerd!!!!!
    Hier nog geen neni. Dus als alles vandaag rustig blijft, wordt het ook niet op jullie verjaardag geboren.

Dikke knuffels, en we nemen een taart op jullie verjaardag.

Ro, Jo, Rens en de neni

• 06 Augustus 2008 - 07:26

Ton En Martina:

Dag lieverds,

Van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag.
    Veel succes in het verre Singapore.

Knuffels,
    (oom) Ton en (tante) Martina

• 06 Augustus 2008 - 10:00

Flora:

Hoi Jeroen en Maud,
    Hartelijk Gefeliciteerd met jullie verjaardag.
    Leuk om jullie verhalen te lezen en te zien waar jullie wonen.
    Veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes,
    Flora

• 06 Augustus 2008 - 11:46

Fam. Van Zundert:

Hallo lieve schatten,

Vanuit een zonovergoten, Frankrijk....Van Harte Gefeliciteerd en nog vele jaartjes. Geniet ervan en we nemen er een neut op!

Heel veel liefs,
    René, Mariëtta, Thierry en Yannick.

• 06 Augustus 2008 - 14:07

Oma En Opa:

Beide Hartelijk Gefeliciteerd met jullie verjaardag.
    De foto's die we gezien hebben op de computer bij Flora vonden we mooi. Regelmatig zullen we kijken.
    Fijne tijd en veel plezier.
    Groeten, Opa en Oma

• 07 Augustus 2008 - 19:36

Toos En Jan:

Van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag. de berichten zijn erg leuk, we blijven ze volgen. groeten van ons allen.

• 27 Augustus 2008 - 18:15

Saskia:

Hey Maud en Jeroen,

Ik dacht laat ik eens even een kijkje nemen op jullie site, ik was wel benieuwd hoe het daar in singapore was.
    Leuke verhalen om te lezen en gave foto's om te zien. Het huis is inderdaad erg wit, maar ik geloof graag dat je met een paar leuke spulletjes het al aardig kan veranderen en wellicht wat gezellig kan maken.
    Ik wens jullie heel veel succes met wat jullie daar gaan doen en natuurlijk ook heeeelll veeellll plezier.
    Ik ga zelf ook maar mijn koffers pakken, maandag staat mijn vliegtuig naar Ghana klaar :P.
    Laat maar snel weer een berichtje achter, dan kunnen mijn moeder en ik weer lekker lezen en over jullie site neuzen.

Kus,

Saskia

• 03 September 2008 - 17:08

Anneke En Peter Tas:

Hoi Maud en Jeroen,
    Wel een maand geleden maar toch..... alsnog van harte met jullie verjaardagen. Zei tegen Saskia voordat ze wegging laten we de site van Maus zoeken en warempel......gevonden. Wat onwijs gaaf die verhalen en fotoos. Een genot om naar te kijken. Geniet er maar van!!!!!!
    Hou jullie vanaf vandaag dus in de gaten. Succes met de studie en stage, gaat zeker lukken. Liefs, Anneke en Peter